درب سکشنال صنعتی نوع جدید درب اتوماتیک است که از لحاظ کارایی بسیار قابل توجه می باشند. از قابلیت های ویژه درب اتوماتیک سکشنال می توان به  امکان حرکت به صورت زیر سقفی و عمودی اشاره کرد. در طراحی و ساخت درب سکشنال صنعتی از فنر های بالانس و ریل های خاص استفاده شده است بنابراین زیر سقف جمع می شوند و حجم و فضای کمی را اشغال می کنند. همچنین درب سکشنال صنعتی سریع و بی صدا باز و بسته می شوند. لازم به توجه است که  درب سکشنال خانگی و درب سکشنال صنعتی تنها از نظر ابعاد و نوع  موتور بکار رفته در آنها با هم تفاوت دارند.

نحوه عملکرد درب سکشنال صنعتی

با به کار افتادن موتور درب سکشنال صنعتی، شفتی که به فنر ها متصل بوده اقدام به حرکت کرده و پنل های درب را به همراه فنر های داخل ریل به حرکت در می آورد. حرکت این نوع درب ها نرم و روان و به صورت تقریبا بی صدا است. از درب های سکشنال صنعتی برای ورودی های با ارتفاع بالاتر از 3 متر مانند کارخانه ، انبار و پالایشگاه ها استفاده می شود.

درب سکشنال صنعتی مانند درب سکشنال پارکینگی با توجه به محل قرارگرفتن فنربندی درب اتوماتیک، در چهار تیپ شامل : فنر جلو، فنر عقب، فنر جلوی شیبدار و فنر عقب شیبدار تقسیم می شود. درب های سکشنال صنعتی در دو مدل سقفی و عمودی باز و بسته می گردند. این درب اتوماتیک به آسانی با کمک یک دکمه باز و بسته می گردند. جنس درب های اتوماتیک صنعتی به طوری می باشد که زمان باز شدن کمترین صدا ایجاد می شود.

 

ویژگی های درب سکشنال صنعتی

از ویژگی های درب سکشنال صنعتی می توان به شش مورد مهم اشاره داشت:

  1. طول عمر بالا
  2. طراحی شیک و تنوع بالا
  3. امنیت بالا
  4. ماندگاری بالای رنگ
  5. جلوگیری از اتلاف انرژی
  6. جلوگیری از ورود گرد و غبار

در ادامه هر یک از 6 ویژگی معرفی شده را توضیح می دهیم:

 

 طول عمر بالا درب سکشنال

درب های سکشنال صنعتی اصطکاک پایین و مقاومت بالایی دارند و به دلیل مجهز بودن به سنسور سرعت و سنسور حرکتی از برخورد با موانع جلوگیری می کنند. بنابراین شاهد طول عمر بالای این درب ها خواهید بود.

 

طراحی شیک و تنوع بالا

درب های صنعتی سکشنال از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند که می تواند از نوع شکیل و طلق های یک تا سه جداره شفاف باشد. همچنین به دلیل تنوع رنگی این درب ها می توانید با توجه به نمای ساختمان درب مناسب را انتخاب نمایید.

امنیت بالا درب سکشنال صنعتی

در طراحی و ساخت این درب ها از سیستم قفل موتور و فنر استفاده شده است به همین جهت امنیت بالایی دارد و از ورود سارقین جلوگیری می کند.

 

ماندگاری بالای رنگ

رنگ هایی که برای این درب ها استفاده شده است از نوع الکترواستاتیک می باشد. به دلیل اینکه در ساخت این درب ها از ورق های گالوانیزه استفاده شده است شاهد ماندگاری بالای رنگ ها خواهید بود.

 

جلوگیری از اتلاف انرژی

درب سکشنال در انتهای پانلها دارای پروفیلی از لاستیک می باشد که کاملا پائین درب را از نظر هوا عایق بندی می نماید.

 

جلوگیری از ورود گرد و غبار

بین بدنه درب و ریل ها از لاستیک های درز گیر سیلیکونی استفاده شده است بنابراین از برودت هوا و گرد و غبار در امان خواهید بود.

 

نمونه پروژه درب سکشنال صنعتی