رمپ بارگیری متحرک یا همسطح کننده که نام دیگر آن نیز همسطح کننده بارانداز است، در صنعت با عناوینی چون سکوی بارانداز و موبایل داک لولر نیز نامیده می شود. رمپ بارگیری متحرک یک نوع مکانیزم هیدرولیکی در سری دسته بندی تجهیزات لجستیکی و صنعتی قرار دارد. از داک لولر یا رمپ تخلیه و بارگیری در نقش دستیار لیفتراک در عملیات بارگیری یا تخلیه از خودروی باربری استفاده می شود. ارتفاع سکوی بارانداز را می توان متناسب با ماشین باربری و سکوی بارگیری تنظیم نمود.

بوسیله رمپ بارگیری متحرک، لیفتراک میتواند به راحتی وارد کانتینر یا کامیون بارگیری ورود و خروج نماید. لیفتراک می تواند عملیات بارگیری یا تخلیه بار را به راحتی انجام دهد. به این ترتیب عملیات بارگیری یا تخلیه بار بوسیله داک لولر یا سکوی بارانداز با سرعت بسیار زیادی نسبت به تخلیه بار یا بارگیری عادی صورت می پذیرد.

 

با کمک رمپ بارگیری متحرک ، نیاز به اپراتور انسانی بسیار کمتر می شود و صرفا بوسیله یک نیروی راننده لیفتراک اموربارگیری و نظارت انجام می شود. در طولانی مدت کاهش نیاز به اپراتور انسانی باعث کاهش هزینه و افزایش سود می گردد. بنابراین خرید رمپ بارگیری هیدرولیک برای کارخانجات و کارگاهها در طولانی مدت بسیار ارزشمند و دارای سوددهی بالا می باشد.

 

انواع اسامی رمپ بارگیری متحرک

  1. رمپ بارگیری کانتینر
  2. رمپ محوطه باز سیار
  3. رمپ بارگیری هیدرولیک
  4. موبایل داک لولر
  5. رمپ تخلیه و بارگیری
  6. سکوی بارگیری
  7. همسطح کننده بارانداز

 

انواع رمپ بارگیری متحرک

  1. رمپ بارگیری هیدرولیک
  2. رمپ بارگیری دستی
  3. رمپ بارگیری ایستاده

در ادامه هر یک از سه نوع  همسطح کننده را توضیح می دهیم:

رمپ بارگیری هیدرولیک

رمپ بارگیری هیدرولیک یا همسطح کننده هیدرولیکی یک سطح متحرک شیب دار است که از یک سازه فلزی و دو جک هیدرولیک تشکیل شده است. سطح شیبدار از یک ورق 6 میلیمتری آجدار و لبه متحرک آن دارای ضخامت 10 میلیمتری است. سیستم هیدرولیک در رمپ بارگیری هیدرولیک با کمک مدار فرمان و دو جک هیدرولیک قابلیت افزایش ارتفاع همسطح کننده هیدرولیک به منظور بارگیری راحتتر و سریعتر را فراهم می کند.

 

رمپ بارگیری دستی

رمپ بارگیری کانتینر دستی بدون نیاز به برق، یک ترکیب از سطح شیبدار و یک سطح افقی که دارای یک جفت جک هیدرولیک همراه با یک پاور پک هیدرولیک دستی و یک جفت جک مکانیکی که به منظور عبور لیفتراک همراه با بار مورد استفاده قرار می گیرد. رمپ بارگیری کانتینر دستی به منظور انجام عملیات بارگیری و تخلیه بار در کارخانه ها و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از سکوی بارگیری دستی دیگر نیاز به استفاده از سکوی بارگیری بتنی با وجود پرتابل بودن محصولات نیست.

 

رمپ بارگیری ایستاده

رمپ بارگیری متحرک ایستاده روی لبه بار انداز و با فاصله از محل توقف کامیون یا تریلی نصب می گردد.به این رمپ پل بارگیری نیز گفته می شود. رمپ تخلیه و بارگیری ایستاده بر خلاف رمپ بارگیری هیدرولیک و رمپ بارگیری کانتینر دستی نیاز به چاهک ندارد. سکوی بارگیری ایستاده ظرفیت کمتری نسبت به رمپ بارگیری هیدرولیکی دارد. معمولا این رمپ برای کارهای سبک تر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نمونه پروژه های رمپ بارگیری

فیلم پروژه رمپ بارگیری متحرک